Podcast Sejarah

Universiti St. Louis

Universiti St. Louis

Ditubuhkan pada tahun 1818, Saint Louis University adalah universiti tertua di sebelah barat Mississippi dan sekolah Jesuit tertua kedua di Amerika Syarikat. Louis, Missouri, institusi coeducational berada di antara institusi penyelidikan teratas di negara ini. Sejarah Universiti Saint Louis bermula pada tahun 1818, ketika ia bermula sebagai sebuah kolej swasta untuk mendidik para pelajar di dalam dan sekitar St. Pendeta Louis William Du Bourg, seorang uskup Katolik Louisiana, berada di belakang penubuhan institusi itu. Selama bertahun-tahun, universiti menambahkan lebih banyak kursus dan berafiliasi dengan beberapa kolej. Hari ini, St. Pelajar juga diberi peluang untuk penyelidikan dan belajar di kampus asing. Perpustakaan universiti ini ditubuhkan pada tahun 1853 dan menempatkan koleksi yang mengagumkan, termasuk tajuk di klasik kuno, sastera Inggeris dan Perancis, kisah perjalanan, sejarah kuno dan moden, teologi, falsafah dan sains. Hari ini, perpustakaan mempunyai banyak cabang; pegangan cawangan utama terdiri daripada satu juta buku, 6.000 langganan jurnal dan 140 pangkalan data elektronik. Pusat kesihatan universiti mempunyai empat sekolah, tiga pusat, satu hospital, dan kumpulan doktor yang berlatih. Pusat kesihatan menyediakan penyelidikan moden, pendidikan berkualiti dan latihan langsung untuk mempersiapkan pelajar untuk menjalani kehidupan kepada orang lain.


Oleh Steven Louis Brawley

30 Mei 2021: Projek Sejarah St. Louis LGBT telah melancarkan siri filem gaya dokumentari inovatif yang mengambil pendekatan unik untuk menangkap sejarah masyarakat dan individu. Projek ini baru "Dalam Suara Kami" siri filem membolehkan orang ramai menceritakan kisah hidup mereka dengan cara yang tidak tradisional dan tanpa tulisan. Episod pertama memaparkan warisan dari Zebra Lounge dan The Hitching Post, Ruang LGBTQIA + Afrika Amerika di pusat bandar St. Louis dari tahun 1970-an-1980-an. Episod 30 minit itu dihoskan oleh Craig Greene dan Candance Forrest (Prinsip Candy) dan menampilkan para anggota dan kakitangan bar yang berkongsi kenangan dan pengalaman mereka. Kamera berputar ketika orang mengenang, ketawa, dan bahkan menari. Komennya ringan dan serius. Beberapa episod masa depan dengan topik baru telah difilemkan dan berada dalam mod pengeluaran. Projek ini telah bekerjasama dengan Taber Creative Productions untuk membantu menghasilkan siri filem. Nantikan episod akan datang.


Sejarah Universiti

Ketika Universiti Sains Kesihatan dan Farmasi di St. Louis ditubuhkan pada tahun 1864 sebagai Kolej Farmasi St. Louis, ia adalah kolej farmasi pertama di sebelah barat Sungai Mississippi.

Sejak itu, Universiti telah memainkan peranan penting sepanjang sejarah dalam kemajuan pendidikan penjagaan kesihatan.

Melalui masa perang, kemurungan ekonomi dan pandemi, Universiti telah bertahan dan berjaya dengan inovasi, evolusi dan semangat perintis penubuhannya. Universiti sentiasa berusaha untuk mencapai kecemerlangan, rasa ingin tahu dan komitmen yang tidak dapat dipuaskan kepada para pelajar dan masyarakatnya selalu menjadi petunjuk bagi pertumbuhan dan pengembangan kami.

Dari penubuhan bersejarah kami di bilik darjah yang disewa hingga ke kampus yang kami panggil di Pharmacy Place, kami telah berdiri teguh dalam misi kami untuk mendidik dan memajukan komuniti penemuan untuk memupuk masyarakat yang lebih sihat.

Penemuan Bermula Di Sini.

Semasa kita memulakan bab baru sebagai Universiti Sains Kesihatan dan Farmasi di St. Louis, ketahui lebih lanjut mengenai jenama kita dan temui siapa diri kita, apa yang kita lakukan dan mengapa kita melakukannya. LAGI


Sejarah Universiti Maryville

Maryville University diciptakan dari komitmen mendalam Masyarakat, Sacred Heart untuk layanan, pendidikan dan iman, dan semangat dan keberanian yang tidak dapat dikalahkan dari salah satu perintis pertama dan terhebat pesanan, Rose Philippine Duchesne.

Keagamaan Hati Kudus dengan sengaja dan penuh kasih membimbing pertumbuhan dan perkembangan Maryville selama 100 tahun dengan serangkaian keputusan progresif dan gerakan berani yang terbukti sangat berkesan. Hasilnya, Maryville berkembang dari sebuah akademi kecil di kejiranan Dutchtown di South St. Louis menjadi institusi pendidikan tinggi yang inovatif dan mantap di West St. Louis County dengan pelajar dari seluruh negara dan memang di seluruh dunia.

Saint Madeleine Sophie Barat dan "Jantung Pendidik"

Saint Madeleine Sophie Barat

Ditubuhkan di Perancis pasca-revolusi oleh Saint Madeleine Sophie Barat, Persatuan ini dilihat sebagai tujuannya "untuk memberitahukan kasih Tuhan yang dinyatakan dalam Hati Kristus" (oleh itu cogan kata, "Cor unum et anima una in Corde Jesu" - Satu Hati dan Satu Fikiran di Hati Yesus).

Pendidikan selalu mendapat tempat yang istimewa dalam misi Persatuan. Saint Madeleine Sophie percaya bahawa, "Masyarakat masa kini akan diselamatkan dengan pendidikan cara lain hampir tidak berguna." Harapannya adalah agar Persatuan ini dapat membantu memulihkan kehidupan orang Kristian di Perancis dengan mendidik wanita muda di kelas ekonomi yang kaya dan miskin.

Saint Madeleine Sophie menekankan dua tujuan yang kekal:

  • Untuk menyatakan kepada dunia Tuhan yang mengasihi kita.
  • Untuk mendidik anak-anak menjadi sumber transformasi dalam dunia mereka.

Keagamaan Hati Kudus Yesus (dalam bahasa Perancis, Religieuses du Sacré Cœur de Jésus, atau RSCJ) membuat sumpah pendidikan yang melampaui tiga sumpah kemiskinan, kesucian dan kepatuhan yang biasa dibuat oleh kebanyakan perintah agama. Sumpah keempat pendidikan tidak hanya merujuk kepada pengajaran, ia meminta setiap individu untuk memiliki "hati pendidik" untuk menarik dari setiap orang hadiah dan bakat yang diberikan Tuhan supaya "Mereka dapat mengetahui kepentingan hidup mereka, mengabdikan diri kepada orang lain dan membantu mengubah dunia. "

Menekankan bahawa "Matlamat utama pendidikan bukan hanya menyampaikan pengetahuan, tetapi pengembangan individu," Saint Madeleine Sophie membentuk falsafah pendidikan yang terus mendorong misi dan visi Maryville.

Pengasas Spiritual Perjalanan Maryville: Saint Rose Philippine Duchesne

Saint Rose Philippine Duchesne

Dilahirkan di Grenoble, Perancis pada tahun 1769, Saint Rose Philippine Duchesne pertama kali tiba di kampung St. Charles, Missouri pada bulan September 1818. Ini adalah akhir dari perjalanan yang panjang dan permulaan yang berterusan sehingga hari ini.

Saint Philippine adalah salah satu wanita pertama yang bergabung dengan Persatuan ini, yang ditubuhkan pada tahun 1800. Saint Madeleine Sophie melakukan perjalanan ke Grenoble pada tahun 1804 untuk bertemu Filipina. Dia menyambutnya ke dalam pesanan barunya dan bersama-sama mereka mendirikan yayasan di kota itu.

Oleh itu bermulalah persahabatan seumur hidup antara Philippine Duchesne dan Madeleine Sophie Barat. Tetapi yang lebih menarik adalah tarikan yang menarik perhatian lebih tua kedua wanita ini untuk mengajar Orang Asli Amerika di Dunia Baru. Tinggal, pada masa itu, di Paris bersama ibu saudaranya yang tercinta, Ibu Barat, dia bertemu dengan Uskup Louis DuBourg dari Louisiana ketika dia tiba di Perancis pada tahun 1817 untuk merekrut agama untuk membantunya menginjil keuskupan barunya. Walaupun pesanannya masih sangat baru, Ibu Barat bersetuju untuk mengizinkan Ibu Duchesne untuk memulakan usaha dakwah yang berani ini.

Dia melakukan perjalanan dengan empat agama lain dari Bordeaux ke New Orleans, pelayaran tujuh puluh hari di kapal kecil, Rebecca. Setelah tinggal sebentar dengan para biarawati Ursulin di Louisiana, lima Agama Hati Kudus membuat perjalanan selama empat puluh hari menaiki Mississippi ke St. Louis di kapal uap Franklin. Karena tidak memiliki rumah di kota besar untuk menampung para biarawati, Uskup DuBourg menugaskan mereka ke St Charles, di mana mereka menyewa & # 8220Duquette Mansion, & # 8221 kabin log yang menghadap ke Sungai Missouri. Satu minggu kemudian, pada 14 September 1818, Filipina membuka sekolah Sacred Heart pertama di luar Eropah. Ia adalah sekolah percuma pertama untuk kanak-kanak perempuan di sebelah barat Mississippi.

Dari Akademi ke Kolej

Keagamaan Hati Kudus mengikuti jalan yang, walaupun panjang dan berliku, tetap berpusat pada satu set nilai inti.

Philippine Duchesne tidak berhenti setelah mendirikan sekolah pertama di St. Charles. Dia mendirikan yang kedua di Florissant, Missouri yang berdekatan yang dipindahkan ke Sisters of Loretto pada tahun 1846. Akademi Hati Kudus ketiganya, yang ditubuhkan di jalan-jalan Broadway dan Convent di bandar St. Louis, dibuka pada tahun 1827 sebagai La Maison de Ville , Rumah Bandar. Harta itu telah disewa dari dermawan John Mullanphy selama 999 tahun, dengan ketentuan bahawa akan selalu ada rumah anak yatim di rumah tersebut dan juga sekolah harian dan sekolah berasrama penuh.

Pertumbuhan St. Louis memerlukan langkah lain. Pada tahun 1864, harta tanah seluas 21 ekar di sudut Jalan Meramec dan Nebraska (Withnell's Grove) dibeli untuk Akademi dengan harga $ 40,000. Setelah kesulitan kewangan melambatkan pembinaan, Maryville Academy (Mary's Villa) akhirnya siap pada tahun 1872.

Rumah pedesaan baru ini, yang dirancang oleh arkitek James McNamara, dibuka pada 5 September 1872 dengan 80 pelajar sekolah berasrama penuh. Juga merupakan sebahagian dari kompleks baru itu adalah sekolah percuma untuk hampir 70 kanak-kanak kurang bernasib baik, dan novisate untuk 11 wanita muda.

Pada tahun berikutnya, tahun 1873, empat wanita muda mendapat ijazah pertama yang diberikan di kampus Maryville.

Dengan asal usul pendidikannya di Perancis, sekolah ini didasarkan pada corak Lycee Perancis enam tahun - yang merangkumi setara dengan kerja kolej junior di dua peringkat tertinggi. Banyak kebiasaan Perancis berlaku di seluruh sekolah, dari perayaan cuti tradisional Perancis (congés) hingga permainan yang dimainkan oleh pelajar selepas waktu sekolah (tempat persembunyian yang dimuliakan yang dikenali sebagai cache-cache) dan bahkan makanan ringan harian, atau goûter. Bahasa Perancis diajarkan di semua peringkat, dan gadis-gadis didorong untuk mengucapkannya setiap saat, terutama semasa makan.

Beberapa keluarga pertama Maryville berpengaruh dalam pembangunan St. Louis.

Pelajar Maryville bekerja di studio seni kampus.

Wanita sentiasa mengikuti kursus di dewan belajar.

Kegiatan sekolah termasuk kuliah, resital, konsert dan bahkan "gambar bergerak" awal. Begitu lengkapnya pendidikan yang diajarkan di Akademi, sehingga — pada tahun 1900 — wanita yang melanjutkan pendidikan mereka setelah meninggalkan sekolah mendapat kredit perguruan selama dua tahun terakhir mereka di sana. Menjelang tahun 1910, pendaftaran telah mencapai 181, lebih dari dua kali ganda dari asalnya.

Sejak awal lagi, banyak alumni terkenal kami adalah sebahagian daripada keluarga yang berpengaruh dalam komuniti St. Sebilangannya adalah keturunan dari keluarga Perancis yang sangat awal: Chouteau, Papin, Cabanne, Desloge, Benoist, Fusz, Chambers dan Valle. Sebilangannya adalah anggota keluarga Jerman yang tiba pada tahun 1850-an: Anheuser, Busch, Bardenheier, Griesedieck, Von Brecht dan Padberg.

Orang Ireland diwakili oleh banyak keturunan Alexander McNair, gabenor pertama Missouri, dan John Mullanphy, penaung awal Hati Kudus dan ayah seorang walikota St. Louis.

Terdapat anak perempuan keluarga yang terkenal dalam pertumbuhan abad ke-19 St. Louis: Fruin, Barney, Haydel, Gross, Schlafly, Clemens, Ring dan banyak lagi. Terdapat keturunan Joseph Murphy, pembuat "Murphy Wagon" yang terkenal - schooner padang rumput yang membawa banyak perintis ke barat.

Sebagai tambahan kepada keluarga pertama St. Louis, terdapat banyak keluarga pelbagai generasi — wanita, dan sekarang lelaki — yang meneruskan tradisi keluarga pendidikan Maryville University.

& # 8220Saya tidak akan lupa & # 8221

Menjelang tahun 1912, kesan Maryville sepanjang hayat terhadap kehidupan wanita muda sudah terbukti. Mengakui hal ini, bekas graduan bertemu dengan Pendeta Mother Reid dan Mother Sturgis untuk merancang penubuhan Maryville Alumnae Association. Pada 15 Mei 1913, jamuan makan tengah hari dan perjumpaan Persatuan Alumni pertama diadakan dan kumpulan itu menerapkan semboyan yang masih ada hari ini: “Saya tidak akan lupa” (diambil dari Yesaya, 49:15).

Moto "Saya Tidak Akan Lupa" diletakkan di atas pintu gimnasium kampus.

Kemudian, pada tahun 1933, alumni Maryville akan menjadi penaja bersama St. Charles, City House dan Villa Duchesne untuk pertemuan pertama alumni dari akademi dan kolej Sacred Heart di seluruh negara untuk membentuk organisasi kebangsaan: AASH (Associated Alumnae of the Sacred Heart) . Lebih daripada 200 wanita akan bertemu di St. Louis untuk menjalin hubungan yang masih ada antara alumni sistem sekolah di seluruh dunia ini. Maryville alumna Sarah Chambers Polk, yang mempromosikan kes itu untuk hubungan yang lebih erat antara persatuan, dipilih sebagai Presiden pertama AASH. Ahli sejarah dan profesor Maryville, Louise Callan, RSCJ, menulis mengenai pertemuan ini: "Adalah wajar bahawa konvensyen diadakan di St. Louis di mana Philippine Duchesne dan kumpulan perintisnya telah menanam benih yang kini dipanen dengan begitu indah." (Persatuan Hati Kudus di Amerika Utara, halaman 721-722)

Sebuah Kolej Lahir

Pada tahun 1919, dua kelas tertinggi Maryville ("kelas pertama dan unggul") secara rasmi diiktiraf sebagai Junior College oleh negeri Missouri. Kemudian pada tahun 1923, diumumkan bahawa Maryville akan menjadi kolej empat tahun, dengan ijazah pertama diberikan pada tahun 1925. Menjelang akhir dekad ini, Maryville College dan Akademinya secara rasmi berpisah, dengan kelas Akademi berpindah ke West St. yang baru. Laman Louis County bernama Villa Duchesne.

Pada tahun 1941, satu tahun setelah penghapusan Mother Philippine Duchesne diumumkan di Rome, Maryville College mendapat akreditasi bebas dari Persatuan Pusat Kolej dan Sekolah Menengah Utara. Sesuai dengan misi asalnya, Kolej ini berakar pada tradisi seni liberal, dengan program yang berfokus pada kerjaya dan pra-profesional melengkapkan kurikulum. Komitmen Maryville untuk mendidik seluruh pelajar, dari segi akademik, sosial dan moral, adalah kunci untuk permulaan Sacred Heartnya, begitu juga komitmennya untuk melayani masyarakat di sekitar kolej.

Maryville berpindah ke lokasi sekarang pada tahun 1961

Pertumbuhan fizikal Kolej mendorong perpindahan ke kampus baru di West St. Louis County, yang didedikasikan oleh Kardinal Joseph Ritter pada 23 April 1961. Sesuai dengan janji "Saya tidak akan lupa" mereka, alumni Maryville memimpin usaha pembangunan $ 1 juta, yang membantu mewujudkan pembinaan kampus. Ibu bapa Maryville benar-benar menggulung lengan baju untuk membantu para biarawati menyapu asrama baru dan menyiapkan perabot hanya beberapa jam sebelum kelas pertama tiba.

Di tengah-tengah 290 ekar yang luas, empat bangunan terdiri daripada kampus: Gander, Duchesne, Reid dan Kernaghan Halls.

Benih Perubahan

Pada akhir tahun 1960-an sudah jelas bahawa "revolusi dalam pendidikan tinggi" akan datang, dan Maryville sudah bersedia untuk bertindak balas dengan mencipta semula dirinya untuk memenuhi keperluan pelajar sambil tetap dapat menyelesaikan masalah kewangan.

Kunci di antara perubahan tersebut adalah keputusan untuk menerima lelaki pada tahun 1968, kemudian menyediakan perumahan untuk mereka di kampus pada tahun 1972.

Penyerapan program kejururawatan Mercy Junior College yang berdekatan membawa kepada pembentukan Maryville & # 8217s Department of Nursing and Allied Health (pendahulu hari ini & # 8217s Myrtle E. dan Earl E. Walker College of Health Profesi).

Kerjasama strategik dengan kolej tempatan yang lain memperluas pilihan program untuk pelajar Maryville, dan program dan jurusan baru ditambahkan pada kadar yang dipercepat.

Pada tahun 1972, tahun Centennial Maryville, Persatuan Hati Kudus mengubah pemerintahan Kolej menjadi lembaga pengawas awam, dengan peruntukan untuk lima Agama Hati Kudus tetap duduk di dewan sepanjang masa. Masa lalu dan masa kini, saling berkaitan.

Maryville University Today: Memimpin Revolusi Baru dalam Pengajian Tinggi

Dengan pertumbuhan yang bersejarah sepanjang dekad yang lalu, Universiti kini mengalu-alukan pelajar dari semua 50 negeri dan 58 negara. Sebilangan pelajar menghadiri dari jauh, melalui kursus dalam talian yang diakses dari seluruh pelosok dunia. Yang lain menghadiri kelas di kampus Maryville atau di lokasi satelit pada waktu petang dan hujung minggu. Sebilangan besar daripada 11,000 pelajar kami masih tinggal di, atau pergi ke kampus utama - kini diperluas dengan bilik darjah yang canggih, teknologi digital dan ruang hidup dan pembelajaran yang fleksibel.

Di permukaan, Maryville hari ini sepertinya tidak banyak mirip dengan kampus yang jarang dihuni yang dibuka pada tahun 1961, dihiasi dengan beberapa bangunan kelas dan satu dewan kediaman. Tetapi, sekali lagi, revolusi dalam pendidikan tinggi sedang berlaku, dan, seperti pengasas spiritualnya Rose Philippine Duchesne, Maryville memimpin jalan.

Kepelbagaian dan Inklusi adalah nilai inti dari misi Maryville.

Maryville meneruskan peranan kepemimpinannya dalam memberikan pendidikan tinggi kepada semua.

  • Maryville mempelopori kaedah pengajaran yang baru dan diperibadikan yang dirancang untuk cara setiap pelajar belajar.
  • Life Coach menasihati dan membimbing pelajar dari sebelum mereka menjejakkan kaki ke kampus dan sepanjang pengalaman perguruan masing-masing, sama seperti Keagamaan Hati Kudus pernah menasihati setiap pelajar melalui perjalanan pendidikannya.
  • Maryville sedang membangun perkongsian di seluruh komuniti, baik untuk memperkuat tawaran akademiknya dan untuk memenuhi kewajiban menjadi jiran yang baik dalam masyarakat yang bertamadun.
  • Dengan "Kepelbagaian dan Inklusi" nilai inti misi Maryville, pertumbuhan strategik dirancang dengan teliti untuk memastikan bahawa pelajar, fakulti dan kakitangan mencerminkan kepelbagaian ras dan etnik pengalaman Amerika.
  • Dan sama seperti Agama Hati Kudus berusaha untuk memperluas hak asas pendidikan kepada semua pelajar, kaya dan miskin, Maryville berusaha untuk memberikan bantuan kewangan yang diperlukan untuk membantu semua pelajar mencapai keadilan dalam pendidikan mereka.

Anugerah Heart of Maryville

Anugerah ini mengiktiraf dan memberi penghargaan kepada para alumni yang memberikan contoh terbaik mengenai nilai dan tradisi Hati Kudus.
Lihat penerima Anugerah

Perayaan Dua Belas

Sepanjang tahun aktiviti dan peringatan akan menghormati sejarah melintasi sempadan Sacred Heart yang luar biasa.
Lihat Acara

Persatuan alumni

Pada tahun 1913, jamuan makan tengah hari dan perjumpaan persatuan alumni pertama diadakan dan kumpulan itu mengadopsi moto yang masih ada hari ini: "Saya tidak akan lupa."
Terokai Lagi


Sejarah

Projek mewujudkan pusat diagnosis dan rawatan psikososial untuk kanak-kanak bermula dari penglibatan Fr. Geraldo Costa, CICM, dalam kementerian anak jalanan di Metro Manila. Pada tahun 1999 hingga 2000, Fr. Costa tinggal di Pusat Kediaman Senden, Binangonan, Rizal sambil memberi bantuan kepada anak-anak yang tinggal di situ. Dalam urusannya dengan anak-anak, Fr. Costa memerhatikan bahawa kebanyakan kanak-kanak mempunyai semacam "luka terbuka" yang menghalang mereka untuk berkembang sepenuhnya. Fr. Costa mengunjungi beberapa institusi lain di Metro Manila untuk memahami apa yang diperhatikan di Senden Home. Dia perhatikan bahawa di kebanyakan pusat kanak-kanak dalam situasi khas, bahawa "luka terbuka" adalah keadaan berterusan. Dalam wawancara dengan pengarah dan kakitangan tempat tinggal dan tempat tinggal sementara, dia menyatakan dua masalah utama yang belum dijawab: pertama, keperluan untuk menolong anak-anak mengatasi pengalaman trauma yang lalu, dan kedua, keperluan untuk menolong anak-anak untuk memulihkan perkembangan diri mereka yang nampaknya telah ditimpa kesusahan dalam hidup mereka. Dalam lawatan ke Pertubuhan Kanak-kanak Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu-Filipina (UNICEF) dan ke Jabatan Kebajikan dan Pembangunan Sosial (DSWD) di Metro Manila pada akhir tahun 1999, kebimbangan yang sama dinyatakan.

Satu kajian mengenai keperluan kanak-kanak dalam situasi khas di Filipina, terutama di Metro Manila, kemudian disampaikan oleh Fr. Costa kepada Pemimpin Provinsi RP-CICM pada awal tahun 2000. Sebagai tindak balas, pihak atasan provinsi meluluskan cadangan projek yang akan membantu tempat perlindungan dan institusi yang bekerja dengan anak-anak yang memerlukan bantuan psikososial.

Pada Tahun Akademik 2001-2002, beberapa langkah dibuat ke arah penganjuran pusat terapi psikososial untuk kanak-kanak. Pertama, sesi terapi mingguan diberikan kepada anak-anak tempat perlindungan DSWD di Wilayah Pentadbiran Cordillera (CAR). Kedua, pelajar senior dari Jabatan Psikologi Universiti Saint Louis (SLU) mula memberikan perkhidmatan sukarela kepada Pusat Penerimaan dan Kajian untuk Kanak-kanak (RSCC) DSWD di Puguis, La Trinidad, Benguet. Ketiga, promosi aktif Hak Kanak-kanak secara aktif di kampus SLU dan di kawasan Baguio City dan Benguet telah dicapai. Keempat, ruang bermain terapi kecil di Home Sweet Home Compound dibuka. Dan terakhir, sesi terapi diberikan kepada anak-anak yang memerlukan perhatian khusus dan yang juga berasal dari keluarga miskin.

Pada awal tahun 2003, Fr. Paul Van Parijs, CICM, ketika itu Presiden SLU, mencadangkan kepada Fr. Costa untuk tinggal di SLU dan mewujudkan projek Pusat diagnosis dan rawatan psikososial untuk kanak-kanak di Baguio City. Pusat ini akan bekerjasama dengan Jabatan Psikologi, Pejabat Pastoral Klinikal, dan Pusat Bimbingan universiti. Walaupun rancangan pertama adalah untuk memiliki Pusat di Manila, Penguasa Provinsi RP-CICM menyetujui cadangan itu. Oleh itu, perkhidmatan yang diberikan pada waktu itu di ruang permainan kecil di Home Sweet Home diperluas.
Pada 18 Mac 2003, SLU Sunflower Children’s Center dirasmikan di perkarangan Home Sweet Home di mana sebuah bilik dari Catholic Press lama diubah di tiga pejabat kecil dan sebuah bilik untuk sesi terapi. "Bunga matahari" melambangkan harapan bahawa anak-anak yang datang ke Pusat akan mekar dan tumbuh ke arah cahaya matahari. Sama seperti bunga matahari yang berkembang yang bergoyang-goyang di sepanjang tebing gunung, Pusat ini bertujuan untuk menolong setiap anak mengoptimumkan potensinya agar dapat berkembang secara fungsional dalam lingkungan penyayang dan memahami.

Menjelang Tahun Akademik 2003-2004, dua kursus yang berkaitan dengan pendekatan klinikal dalam menangani kes kanak-kanak ditawarkan dalam Program Siswazah Psikologi, iaitu, Intervensi Klinikal untuk Kanak-kanak (Psik 232), dan Psikoterapi untuk Kanak-kanak (Psik 233). Pelajar yang mendaftar mempunyai aplikasi teori yang telah mereka pelajari dengan mengadakan sesi terapi sebenar di Pusat. Kursus ditawarkan setiap dua tahun sekali, dengan itu, meningkatkan jumlah ahli terapi kanak-kanak yang melayani kanak-kanak yang memerlukan bantuan psikososial.

Seiring tahun berlalu, peningkatan jumlah pelanggan yang terus dirujuk ke Pusat telah diperhatikan. Untuk menjawabnya, terdapat keperluan untuk meningkatkan kemampuannya dalam menawarkan intervensi psikoterapi dan penilaian psikologi. Ini dilakukan dengan meningkatkan jumlah personel untuk memasukkan psikometrik, terapis kanak-kanak, penolong pengarah, dan sebilangan besar terapis kanak-kanak sukarelawan dan psikoterapis yang memberikan perkhidmatan kepada anak-anak yang dirujuk oleh DSWD-CAR dan keluarga miskin lainnya. Selain peningkatan kakitangan, Pusat ini juga memperluas kemudahan fizikalnya. Dari sebuah bilik kecil di bangunan utama Home Sweet Home, kemudahan Pusat sekarang merangkumi dua bilik terapi, sebuah bilik kaunseling, dan sebuah bilik ujian.

Memang Pusat ini telah berkembang dan terus berkembang. Untuk petunjuk masa depan, diharapkan perkhidmatannya merangkumi pelanggan yang lebih luas untuk merangkumi bukan sahaja anak-anak muda tetapi juga belia dan keluarga. Pada masa itu, sejarah akan menunjukkan sejauh mana Pusat ini telah berjalan dan sejauh mana ia akan terus berjalan kerana terus memberi tanda sebagai institusi yang didedikasikan untuk memberikan bantuan kepada anak-anak Cordilleras dan seterusnya.


Sejarah dalam Garis Masa

Sebahagian daripada Garis Masa

Saudara-saudara dari Persatuan Mary (Marianis) membawa pendidikan Katolik ke San Antonio ketika, pada tahun 1852, mereka membuka Institut St. Mary & # 8217s. Universiti St. Mary & # 8217s, hasil usaha pendidikan pertama saudara & # 8217, mengikat diri dengan cita-cita Marianis mengenai kecemerlangan akademik, komitmen etika dan perkhidmatan kepada masyarakat.

Orang-orang Marian yang menubuhkan St. Mary & # 8217 adalah anggota perintah agama yang dikenali sebagai Society of Mary, yang ditubuhkan pada tahun 1817 oleh Blessed William Joseph Chaminade, seorang paderi Perancis yang memupuk idea untuk membentuk masyarakat awam dan agama yang akan menghidupkan kembali kepercayaan Kristian pada era pasca Revolusi Perancis. Empat mubaligh Marian Perancis berkunjung ke Texas untuk membuka sekolah atas perintah Uskup Galveston John Mary Odin. Pada bulan Mei 1852, saudara-saudara ini keluar dari kereta api Indianola untuk melihat sekilas pusat bandar San Antonio di mana mereka akan mendirikan sekolah mereka.

Klik halaman-halaman ini untuk membaca sorotan sejarah St. Mary & # 8217s University & # 8217s yang kaya dan kaya, dari zaman awal kita pada tahun 1850-an hingga hari ini.


Mengenai SIUE

SIUE menyambut ulang tahunnya yang ke-50 pada tahun 2007. Institusi ini menubuhkan asalnya kepada sekumpulan ibu bapa dan pemimpin perniagaan yang prihatin dalam masyarakat. Pada tahun 1955, kumpulan ini memulakan kempen advokasi untuk menubuhkan universiti awam. Menjelang tahun 1956, mereka telah membentuk Majlis Pendidikan Tinggi Barat Daya Illinois. Yakin bahawa peluang pendidikan tinggi awam diperlukan di bahagian Metro-East di kawasan St. Louis yang lebih besar, Majlis secara agresif melobi pegawai negeri dan menugaskan kajian perunding untuk mendokumentasikan keperluan tersebut.

Pada tahun 1957, laporan See-Myers dikeluarkan dan menunjukkan bahawa di Madison-St. Clair Counties, dengan 600,000 penduduk, kepekatan penduduk terbesar di negeri ini di luar metropolitan Chicago, hanya tiga peratus penduduk dewasa yang telah menyelesaikan empat tahun kuliah. Tidak ada universiti yang berlokasi di kawasan dua daerah dan ramai pelajar tidak mampu membayar wang pengajian dan tinggal jauh dari rumah. Pemimpin perniagaan kawasan dan perindustrian menyatakan keperluan yang semakin meningkat untuk mengambil pekerja berpendidikan perguruan tinggi.

Pada tahun 1957, SIU membuka dua pusat kediaman di Alton dan East Louis. Pada tahun 1958, Majlis memulakan kempen penggalangan dana swasta yang sangat berjaya untuk membeli tanah untuk kampus baru. Menjelang tahun 1959 pendaftaran telah meningkat menjadi 3,800 melebihi kemudahan sementara dan perkhidmatan yang ada. Pasukan perancang menyiasat lokasi tetap di daerah Metro-East dan memilih lokasi berhampiran Edwardsville. Ketika perundangan Illinois mengizinkan penerbitan bon untuk membiayai penambahbaikan kemudahan universiti awam pada tahun 1960, penduduk kawasan menyatakan persetujuan mereka yang luar biasa di peti undi. Pecah tanah untuk SIU Edwardsville diadakan pada tahun 1963. Pada tahun 1965, SIUE membuka Peck Classroom Building dan Lovejoy Library di tengah-tengah kawasan seluas 2.660 hektar tanah dan kayu.

Hari ini, memenuhi impian Majlis, SIUE adalah Universiti Metropolitan utama, yang menawarkan pelbagai pilihan ijazah dan program mulai dari seni liberal hingga pengajian profesional. Ijazah sarjana dan siswazah ditawarkan dalam bidang seni dan sains, perniagaan, pendidikan, kejuruteraan, dan kejururawatan. Ijazah profesional boleh didapati dalam perubatan pergigian dan farmasi.

SIUE telah mengekalkan hubungan bersejarahnya dengan komuniti Alton dan St. Louis Timur. School of Dental Medicine mengekalkan kampus di Alton, menggunakan banyak bangunan yang sama yang menempatkan pelajar pertamanya pada tahun 1957. East St. Louis Center tetap berdedikasi untuk memperbaiki kehidupan individu dan keluarga di East Louis dan kawasan bandar sekitarnya .

Oleh kerana pertumbuhan ekonomi hari ini tidak dapat dilupakan berdasarkan pengetahuan, melalui siswazah mahirnya, kepakaran fakulti dalam perundingan dan pemberian dana, dan perbelanjaan berjuta-juta dolar, SIUE memberikan sumbangan besar kepada kekuatan ekonomi wilayah metropolitan kita. SIUE adalah salah satu majikan terbesar di Madison County. Lebih daripada enam puluh peratus alumni SIUE tinggal dalam jarak 50 batu dari kampus. Graduan kami menjadi sebahagian daripada tenaga kerja yang berpendidikan tinggi, berkemahiran, memperkaya komuniti tempat mereka tinggal.


Sejarah

Projek penubuhan pusat diagnosis dan rawatan psikososial untuk kanak-kanak bermula dari penglibatan Fr. Geraldo Costa, CICM, dalam kementerian anak jalanan di Metro Manila. Pada tahun 1999 hingga 2000, Fr. Costa tinggal di Pusat Kediaman Senden, Binangonan, Rizal sambil memberi bantuan kepada anak-anak yang tinggal di situ. Dalam urusannya dengan anak-anak, Fr. Costa memerhatikan bahawa kebanyakan kanak-kanak mempunyai semacam "luka terbuka" yang menghalang mereka untuk berkembang sepenuhnya. Fr. Costa mengunjungi beberapa institusi lain di Metro Manila untuk memahami apa yang diperhatikan di Senden Home. Dia perhatikan bahawa di kebanyakan pusat kanak-kanak dalam situasi khas, bahawa "luka terbuka" adalah keadaan berterusan. Dalam wawancara dengan pengarah dan kakitangan tempat tinggal dan tempat tinggal sementara, dia menyatakan dua masalah utama yang belum dijawab: pertama, keperluan untuk menolong anak-anak mengatasi pengalaman trauma yang lalu, dan kedua, keperluan untuk menolong anak-anak untuk memulihkan perkembangan diri mereka yang nampaknya telah ditimpa kesusahan dalam hidup mereka. Dalam lawatan ke United Nations Children's Fund-Filipina (UNICEF) dan ke Jabatan Kebajikan Masyarakat dan Pembangunan (DSWD) di Metro Manila pada akhir tahun 1999, kebimbangan yang sama juga dinyatakan.

Satu kajian mengenai keperluan anak-anak dalam situasi khas di Filipina, terutama di Metro Manila, kemudian disampaikan oleh Fr. Costa to the RP-CICM Provincial Superior pada awal tahun 2000. Sebagai tindak balas, Superior Provinsi meluluskan cadangan projek yang akan membantu tempat perlindungan dan institusi yang bekerja dengan anak-anak yang memerlukan bantuan psikososial.

In the Academic Year of 2001-2002, several steps were made towards the organization of a psychosocial therapeutic center for children. Firstly, weekly therapy sessions were given to the children of DSWD shelters in the Cordillera Administrative Region (CAR). Secondly, senior students from the Department of Psychology of Saint Louis University (SLU) started to give voluntary service to the Reception and Study Center for Children (RSCC) of DSWD in Puguis, La Trinidad, Benguet. Thirdly, active promotion of Children’s Rights in the SLU campus and in the areas of Baguio City and Benguet was accomplished. Fourthly, a small therapeutic playroom in the Home Sweet Home Compound was opened. And lastly, therapeutic sessions were given to children who need special attention and who also come from indigent families.

In the beginning of 2003, Fr. Paul Van Parijs, CICM, then SLU President, proposed to Fr. Costa to stay in SLU and establish the project of a Center for psychosocial diagnosis and treatment for children in Baguio City. The Center would be working together with the Department of Psychology, the Clinical Pastoral Office, and the Guidance Center of the university. Despite that the first plan was to have the Center in Manila, the RP-CICM Provincial Superior approved the proposal. Consequently, the services provided at that time in the small playroom in Home Sweet Home were extended.
In March 18, 2003, the SLU Sunflower Children’s Center was officially inaugurated in the Home Sweet Home compound where a room of the old Catholic Press was transformed in three small offices and a room for therapeutic sessions. The “sunflower” symbolizes hope that the children who come to the Center will bloom and grow towards the brightness of the sun. Just like the flourishing sunflowers that sway blissfully along the mountain ridges, the Center aims to help each child optimize his or her potentials in order to thrive functionally in a caring and understanding environment.

By the Academic Year 2003-2004, two courses related to the clinical approach in handling children’s cases were offered in the Graduate Program of Psychology, namely, Clinical Interventions for Children (Psych 232), and Psychotherapy for Children (Psych 233). The enrolled students had a hands-on application of the theories they had learned by holding actual therapeutic sessions in the Center. The courses are offered every two years, thus, increasing the number of child therapists serving children in need of psychosocial assistance.

As the years passed, a steady increase in the number of clients being referred to the Center was noted. In answer to this, there was a need to improve its capacity in offering psychotherapeutic interventions and psychological assessment. This was done by increasing the number of personnel to include a psychometrician, a child therapist, an assistant director, and a good number of volunteer child therapists and psychotherapists who render services to children referred by DSWD-CAR and other indigent families. Aside from the increase in staff, the Center also expanded its physical facility. From a small room in the main building of Home Sweet Home, the Center’s facilities now include two therapeutic rooms, a counseling room, and a testing room.

Indeed, the Center has grown and is continuously growing. For future directions, it is hoped that its services will cover a wider clientele to include not only younger children but also the youth and the family. By that time, history will show how far the Center has gone and how far it will go as it continues to make a mark as an institution dedicated to providing assistance to children of the Cordilleras and beyond.


Sejarah

J ust after the turn of the century, All Saints Church opened north of Olive, and new homes were constructed in the surrounding area. On Delmar Boulevard, just west of the St. Louis city limit, the Delmar Race Track and the Delmar Garden Amusement Park were major attractions. Located on the south side of Delmar Boulevard were taverns, roadhouses and the occasional home. The Delmar streetcar “looped” through the southwest corner of the Delmar Garden Amusement Park before returning to downtown St. Louis.

L ewis’ idea for a residential community with comfortable homes for people of an upper middle class background was realized with the development of University Heights One. University Heights One was carefully designed around the landscape park and private place movements. Varying lot sizes, a great mix of architectural style and size and price of houses were represented. Before the subdivision was fully developed, it was important to the 1904 St. Louis World’s Fair. Instead of letting the acres stand idle, Lewis built a tent city to house families visiting the Fair. The popular “Camp Lewis” offered comfortable and convenient accommodations and catered meals.


Sejarah kita

When the citizens of Normandy passed a bond allowing Normandy School District officials to purchase the Bellerive Country Club for $600,000 in 1957 for a community college site, the plan was locally criticized as a "speculative venture." Despite this criticism, a bond issue was passed to buy the 128 acre tract of land that included a club house, golf course, swimming pool, volleyball and tennis courts, and lake. Two years later, in September 1960, the two-year Normandy Residence Center opened for classes. Enrollment totaled 215 freshmen, who squeezed into 12 classrooms in the old clubhouse. Four full-time and eight part-time faculty were provided by the University of Missouri. After three years of operation as a residence Center, the Normandy School District and the university reached an agreement for the university to purchase the property and assume operation of the center. In September 1963, the Normandy Residence Center became the University of Missouri-St. Louis.

The Bellerive Country Clubs clubhouse remained the only campus structure until 1966, when Benton Hall, the first classroom-laboratory building, was completed, followed by Clark Hall in late 1968, the Thomas Jefferson Library in 1969, and Stadler Hall in 1970. Classroom space was nearly doubled in 1971 with the completion of five more buildings: The Mark Twain Building the University Center, the student union the J.C. Penney Building, the first privately financed building on campus Lucas Hall, the home of the College of Arts and Sciences and the Social Sciences and Business Building. In 1976 construction was completed on two more buildings: the General Services Building and Woods Hall, the central administration building. In 1976 the university also purchased the former Marillac College south of Natural Bridge Road and thus acquired the cornerstone of what would become the South Campus.

The 1990s was a decade of rapid growth for the campus with the addition of the dormitory, chapel, and administration buildings of the Sacred Heart Sisters, which afforded on-campus living for the first time in UMSL history. The Passionist Fathers Retreat Center was also acquired, adding more dormitory rooms for residential students. The University Meadows, a gated student apartment complex was built in a public/private partnership, which utilized undeveloped land adjoining the South Campus. The Kathy J. Weinman Building was funded by private donations and now houses the Childrens Advocacy Center and the Center for Trauma Recovery. And, in 1999, the Provincial House buildings of the Daughters of Charity were added.

Also during this time, the campus began a series of property acquisitions surrounding the North Campus in the communities of Normandy and Cool Valley along either side of University Boulevard (formerly North Florissant Road), and in unincorporated St. Louis County bounded by I-70, Hanley Road, and Natural Bridge Road. The William L. Clay Molecular Electronics Building and the studio arts complex were added and, in 2002, the Normandy Hospital building as acquired, bringing the South Campus complex to 44 acres, more than 20 buildings, and 1,000 residential units. Today, the South Campus is home to the Pierre Laclede Honors College, the College of Education, the College of Nursing, and the College of Optometry.

The Millennium Student Center opened its doors in 2000. Funded by students, the center is a one-stop-shop for student services and boasts event space, campus dining, study spaces, and a sky bridge connecting to the to the core academic quadrangle of the North Campus. The 2000s also brought a redesign of West Campus Drive, connecting the entrance to Natural Bridge Road the completion of three 600-space parking garages, one on West Campus and two on East Campus drive the acquisition of the St. Louis Mercantile Library construction of the Computer Center Building and the opening of the $56 million Blanche M. Touhill Performing Arts Center.

In recent years the campus has benefited from the additional construction and renovation of additional academic and student life spaces, including a renovation of the science complex in Benton and Stadler Halls and the conversion of the General Services Building into a home for the former College of Fine Arts and Communication (now the School of Fine and Performing Arts). In 2012 the Student Government Association voted to fund the $36 million Recreation and Wellness Center, which opened in 2015 and featured state-of-the-art fitness equipment, a rock-climbing wall, a 155,000-gallon pool, and more. 2016 saw the addition of the 75,000-square-foot Science Learning Building on North Campus, a $35 million project bond-funded at the recommendation of the University Assembly Budget and Planning Committee to improve science learning facilities.

The state of Missouri invested in UMSL's infrastructure in 2015 with the announcement of $13.6 million in state bond funds to further renovate Benton Hall and the release of $10 million in 50/50 matching funds to construct a new business building. Anheuser-Busch Hall, named in honor of a lead $2.5 million gift from the Anheuser-Busch Foundation, opened in 2017 as the home of the College of Business Administration.

The foresight of the people involved in that "speculative venture" has been substantiated by time. Today, the University of Missouri-St. Louis has an enrollment of more than 17,000 students, making UMSL the second largest of the University of Missouri System's four campuses, the largest university in the St. Louis area, and the third largest in the state. On what was once the site of a country club with a single building, UMSL has grown to a campus of more than 50 buildings and structures situated on over 470 acres. Via Metrolink stops on both the South and North Campuses, students have direct access to the numerous educational, cultural, social, shopping, entertainment and sports complexes in St. Louis County and in Downtown St. Louis. Far from its humble beginnings, UMSL offers a full campus life experience to students from St. Louis and around world, including students from some 100 countries.

Former Chancellors

Thomas F. George
2003-2019
Donald Driemeier
(Interim)
2003-2003
Blanche Touhill
1990-2002
Marguerite Ross Barnett
1986-1990
Arthur MacKinney
(Interim)
1985-1986
Arnold Grobman
1975-1985
Emery Turner
(Interim)
1974-1975
Joseph Hartley
1973-1974
Everett Walters
(Interim)
1972-1973
Glen Driscoll
1969-1972
James Bugg
1965-1969


Edward Monaco, President of Normandy Board of Education, signs papers establishing the University of Missouri Normandy Residence Center. Behind him on his left is Ward E. Barnes, Superintendent of the Normandy School District, c. 1960


Bellerive Country Club, c. late 1950s, was the only building on campus until Benton Hall was built in 1966. It was known as the Administration Building and housed classrooms, offices, and the library.


Fire safety plan of the Administration Building, 1968


Members of Bellerive Country Club often swam in what later became known as Bugg Lake--named after the University's first Chancellor, James Bugg


Entrance off Natural Bridge Road into the University of Missouri Normandy Residence Center as the campus was called between 1960-1963.


As enrollments grew, University of Missouri officials expressed an interest in turning the Normandy Residence Center into a four year UM campus. In the Fall of 1963 with over 600 students enrolled, Normandy School District proudly committed its campus to the University of Missouri-St. Louis.


Over 100 people turned out for the dedication ceremonies as the Normandy Residence Center became the University of Missouri-St. Louis on September 15, 1963. The ceremony was held on the site now occupied by Woods Hall.


Aerial view of campus looking southwest. Excavation for construction of the J.C. Penney building in foreground. Benton and Stadler Halls shown in background. Administration Building, the former Bellerive Country Club club house shown in middle.


Aerial view of campus looking northeast showing Benton and Stadler Halls, Administration Building Thomas Jefferson Library and Clark Hall, c. 1969.


Workers transporting books out of the Administration Building library to be placed in the newly constructed Thomas Jefferson Library, 1969.


Susan Freegard, UM St. Louis' first library director, oversees the move into the newly built Thomas Jefferson Library, 1969.


In 1969, UMSL received a grant from the U.S. Department of Health Education and Welfare to provide recreational activities for inner city youth. Athletic facilities on campus provided over 200 St. Louis area youth a chance to hone their skills. Thomas Jefferson Library in background.


Swimming and sunbathing in front of the Thomas Jefferson Library, c. 1970s, The pool was opened to full-time days students in May of 1965. The pool was built in 1932 as part of the Bellerive Country Club.


The Fun Palace, near Bugg Lake, provided students a place to play ping pong or pool or enjoy a snack. The building originally contained the Physics department labs and was known as the Physics Annex.


Leonard Slatkin directs the St. Louis Symphony orchestra in a free concert on the athletic fields, 1977. Airplane traffic was temporarily redirected to ensure good acoustics.


Marillac Campus, also known as the South Campus, was previously the site of Marillac College, a four year liberal arts school run by the Daughters of Charity of St. Vincent DePaul. Marillac College opened in 1958 to educate Catholic sisters and offered degrees in teacher education, nursing and social work. The Daughters of Charity began subdividing their property as enrollments dropped in the early 1970s. The University of Missouri-St. Louis purchased the Marillac Campus in 1976 for $5 million. The School of Education and the Education Library became its first occupants. In 1998, UMSL acquired the Marillac Provincial House and six other buildings from the Daughters of Charity.


Benton Hall was the first building constructed on the university’s then-new campus in 1964. It’s part of a North Campus complex that includes the William L. Clay Center for Nanoscience, Anheuser-Busch Ecology and Conservation Complex, Research Building, Stadler Hall and the forthcoming Science Learning Building.


The Science Learning Building is four stories and 75,000 square feet, with 18 labs, seven new study areas, a solarium and a new Sodexo Simply to Go Café.


Anheuser-Busch Hall, the first space on UMSL’s campus solely dedicated to business education, opened for classes in August 2017.


During his 16 years at UMSL, Chancellor Thomas F. George oversaw a physical transformation of the campus while also helping the university deepen its roots as an anchor institution in the St. Louis region. George and his wife, Curators Distingished Professor of Music, both retired on September 1, 2019.


Tonton videonya: Konference Literārās kultūras maiņa kopš stagnācijas Brežņeva laikmetā: Baltijas paradigma (Oktober 2021).